donderdag 1 december 2011

Het is de hoogste tijd.

woensdag 30 maart 2011.
 
Klevende gekleurde papiertjes zijn niet alleen bij brainstorms een handige tool maar ook om dingen die je wilt of moet doen op te schrijven en op je deur te plakken. Een deur waar je dagelijks doorheen gaat. Zo nu en dan moet ik halt houden voor die deur want het is dan weer een gezellig gekleurde visuele samenhang geworden. De teksten wekken mijn alertheid niet meer.Daar was het voor bedoeld. Stop en schiften. Wat heb ik gedaan en kan worden verfrommeld? Welke hebben nog waarde na de tijd, die met ervaringen en wijsheid is verstreken? Die van waarde plan ik in mijn agenda of plak ik terug. En de ideeën die de tijd niet doorstaan hebben verfrommel ik ook. Al tijden na deze praktische ingreep blijven er drie dezelfde post-its over die ik terug plak op de deur:

1. Langs gaan bij fablab. De drie d printer in werkelijkheid, dat prikkelt m’n verbeelding en wat te denken over een prototype mogelijkheid na een brainstorm.

2. De naam van een man die mijn beste schilderij gekocht heeft. Ik niet weet waar hij woont. Uitzoeken dus. Het schilderij is mijn topstuk. Ik mis het schilderij en wil het graag laten zien aan mijn vriendin.


3. Blog:
Het is de hoogste tijd, prevelen mijn gedachten hardop. Ik moet nu eindelijk eens wat schrijven op mijn blog. Ik probeer het in mijn agenda te plannen. Zo te zien wordt het dan aankomende week, of zelfs later. Wanneer dan? Nu dus.

Het is niet dat ik niets heb om over te schrijven. Het is meer dat ik teveel heb om over te schrijven betreft creativiteit. In mijn hoofd dwarrelt het krullen en andersoortige lijnen die los hangen maar elkaar ook vinden. Soms zelfs, zie ik geweldige compleet nieuwe gedachten over creativiteit. Helder. Maar in alle thema’s binnen het thema creatief denken vind ik het momenteel lastig een thema apart te nemen en daar een mooi rond verhaal over te vertellen. Tja, het is een gave, te veel en holistisch denken. En wat doen we ermee? Nou eerst vertellen dat dit de stand van zaken is, zodat ik het papiertje blog kan verfrommelen en met plezier een nieuwe Blogspot aan kan maken ;-)…..


Een blog van een goed stel mensen, met gedachten over onder andere gele ideeën (Gele ideeën zijn fantastische ideeën en niet direct uitvoerbaar) en hoe deze gele ideeën praktijk moeten vinden of al in de geest van deze tijd gewoonweg zijn……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten